دوشنبه, 29 آبان,1396
مقالاتارتباطات در سایه اقتصاد مقاومتی

ارتباطات در سایه اقتصاد مقاومتی

1,287تعداد نمایش:
1395/02/26تاریخ:




ویژگی امروزین ارتباط ‏، تعامل و رابطه دو سویه است و این امر به سبب  نیازی بوده که انسان از ارتباط، طلب می کرده است. سال هاست که بخش های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، خود را از رابطه یکسویه، جدا شده می بینند و به همین سبب، رشد و تعالی را در یک مسیر دو طرفه جستجو می کنند.
امروزه اقتصاد ایران نیز ‏در ابتدای این جاده قرار گرفته اما الگویی که پیش رو دارد، مقاوم سازی پایه های رشد را در اولویت قرار داده است. طبق این الگو که از سوی مقام معظم رهبری "اقتصاد مقاومتی" نامگذاری شده، ایران در حال رقم زدن ارتباطات جدیدی با جهان پیرامونی است که منافع بلند مدت را در یک اقتصاد پایدار فراهم می کند.  توانمندی های انسانی، منطقه ای و منابع طبیعی نیز همین الگو را متذکر می شود.
بخش معدن و صنایع معدنی کشورمان، همانند گذشته تنها خریدار کالایی برای مصرف و حتی تولید صرف نخواهد بود بلکه ارزش را بر تولید دانش و خلق سرمایه بنا می دهد.
آسیب ها و تجارب گذشته، ما را به تقویت بنیان های اقتصادی رهنمون ساخته است. ایمیدرو نیز به عنوان سازمان توسعه ای که رسالت آبادانی و رشد بخش معدن و صنایع معدنی را دارد،  از چنین مدلی برای توسعه حال و آینده، بهره می گیرد.
تفکر امروزی نیز غیر از یک ارتباط تعاملی، به موضوع دیگری نمی اندیشد. فرایند مذاکرات و اسناد امضا شده در حوزه معدن و صنایع معدنی، حول محور  مقاوم سازی اقتصاد می گردد.
معدن ریشه در خاک این مرز و بوم دارد و درخت تنومند آن نیز ثمره ای برای همین سرزمین دارد. از همین رو دست اندرکاران  آن تاکید دارند که معدن، نمادی برای اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار است. این امر نیز در سایه ارتباطات با هدف جذب و خلق دانش  ‏شکل می گیرد، ارتباطاتی که بر منافع بلندمدت، بنا نهاده شده است.

و چه نیکوست که روزی را در تقویم سالانه ، برای " ارتباطات" اختصاص داداه اند. روز ارتباطات، فرصتی برای تقدیر از فعالان این حوزه تخصصی و دانش محور است که شاید به جرات بتوان اذعان کرد، روابط عمومی و نیروهای پرتوان آن، در صدر این رویداد قرار دارند.
این روز را به همه مدیران‏، کارشناسان، روزنامه نگاران و فعالان عرصه ارتباطات تبریک می گویم.


منبع: مهدی کرباسیان

اخبار مرتبط