پنجشنبه, 09 فروردین,1403
مصاحبهنگذارید کمیته المپیک دست مدیران کوچک بیفتد

نگذارید کمیته المپیک دست مدیران کوچک بیفتد

3,217تعداد نمایش:
1394/10/01تاریخ:
کرباسیان در این باره به خبرآنلاین می گوید:«قبل از هر چیز باید از همه بد اخلاقی هایی که در این 4 سال با ورزش ایران شد ابراز ناراحتی کنم. از دخالت ها و بی اخلاقی هایی که جایگاه ورزش ایران را کوچک کرد. همه رفتارهایی که نمونه هایش را در فدراسیون قایقرانی و یا همین تعویق روند انتخابات کمیته ملی المپیک دیدیم. همه امیدمان این است که بتوانیم انتخابات را در موعد مقرر برگزار کنیم و از این دوره گذار عبور کنیم اما بحث کمیته خیلی مهم است. کمیته سیستم دیپلماسی ورزش ایران است. رئیس کمیته ملی المپیک وزنش کمتر از سفیر کشور در سازمان ملل نیست. مدیری می خواهد که هم ورزش ایران و نوع تعامل با آن را بداند و هم در خارج از ایران تعاملات بالایی داشته باشد و از همه مهمتر اینکه از دل بدنه دولت بتواند ایجاد تعامل کند نه حساسیت یا انزوا. امیدم این است که این انتخابات خیلی هم دست کم گرفته نشود. نیازی به دخالت دولتی نیست اما نباید نسبت به آن بی تفاوت هم بود. راستش باز هم شاهد بد اخلاقی هایی هستیم که خودم را کمی دلسرد کرده است. امیدوارم در روزهای کوتاه باقی مانده شاهد شرایط بهتری باشیم.»
خزانه دار کمیته المپیک درباره اهمیت بحث بودجه هم می گوید:« یکی از وظایف هیات رئیسه  حمایت های مالی از ورزشکاران و فدراسیون هاست. از سال 87 تا امسال ما هر ساله در میان همه نهادهایی که بودجه تخصیصی دولتی دارند ،  رکورد تخصیص را در هزینه ها داشتیم. بودجه ما بودجه جاری است و همیشه بودجه های جاری به مشکلات مختلفی می خورند. یکایک اعضای هیات اجرایی تلاش کردند بتوانند بودجه تخصیصی دولت را بگیرند. من با شناختی که در وزارت اقتصادی و دارایی داشتم ، با روش های پیگیری مناسب توانستم آنچه از دستم بر می آمد را انجام بدهم و بیشترین بودجه ممکن را بگیرم. همین امسال از بودجه 42 میلیارد تومانی کمیته توانسنتیم نزدیک به 64 درصد را بگیریم و به فدراسیون ها بپردازیم درحالی که امسال کمتر دستگاهی توانسته است بیشتر از 40 درصد بودجه اش را بگیرد.  من تمام تلاشم را کردم. هم در بازی های اسلامی ، بودجه تخصیصی را گرفتیم. از 62 میلیارد بودجه بازی های اسلامی ، اکثر بودجه اش را گرفتیم . برای المپیک و بازی های آسیایی هم  بالای 90 درصد بودجه تخصیصی را گرفتیم. هر ساله حساب و کتاب مالی کمیته کنترل شده است و نهاد های نظارتی هم از عملکرد ما ایرادی نگرفته اند.»»
رئیس ایمیدرو که ریاست کلان تمام تیم های صنعتی غیر خودروساز را دارد با انتقاد از بعضی دور ریز هزینه ها در این تیم ها گفت:« تیم های زیر مجموعه ما خوشبختانه در رشته های مختلف تلاش های زیادی در پروش ورزشکار برای کشور داشتند اما متاسفانه گاهی می بینیم هزینه های دورریز ما در فوتبال زیاد بوده است. من موافق این روند نیستم و یکی از تذکرهایم به مدیران این تیم ها در این باره بوده است و برای سال آینده حتما در روند هزینه های این تیم ها حساسیت بیشتری خواهیم داشت. به هر حال شرکت های تحت نظر ایمیدرو باید قبل از هر چیز به بحث ورزش همگانی در مناطق محدوده کارخانه های شان بپردازند. در رشته های قهرمانی هم همین طور. خوشبختانه در این بخش ها تلاش زیادی هم شده است اما در ارتباط با فوتبال به رغم اهمیتی که دارد اما فکر می کنم نیاز به بازبینی دوباره سیاست های مان داریم. »

اخبار مرتبط

بهار معادن آغاز شد

بهار معادن آغاز شد


فعال کردن معادن کشور و استفاده بهینه از ظرفیت‌های معدنی مدتی است که مورد توجه جدی سران کشور قرار گرفته است. مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با هیات دولت از آنان خواستند تا توجه بیشتری به بخش معدن کنند چون هم‌اکنون 15 درصد معادن کشور فعال‌اند و اگر بتوان سایر معادن را به راه انداخت آنگاه کشور قادر خواهد بود جایگزین مناسبی برای نفت پیدا کند. رئیس‌جمهور نیز در جمع دولتی‌ها از اهمیت بهره‌برداری از معادن کشور سخن گفته و خواستار فعال شدن بیش از پیش این بخش شده است. شاید برای اولین بار باشد که اهمیت بخش معدن در سطح عالی سران حکومتی مطرح می‌شود، از این رو یکی از بهترین فرصت‌ها پیش روی فعالان معدنی کشور قرار گرفته تا آنان بتوانند با رصد کردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این بخش، ظرفیت‌های معدنی کشور را فعال کنند. با توجه به اهمیت بحث در گفت‌وگو با رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران این موضوع را بررسی کرده‌ایم که توسعه بخش معدن کشور چه راه‌هایی دارد و چگونه می‌توان از سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در ایران دعوت به همکاری کرد.